.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تجمع فعالان محیط زیست در مقابل استانداری گلستان
با وجود لغو برنامه تجمع طرفداران محیط زیست مقابل استانداری گلستان و تدارک برنامه ملاقات حضوری با استاندار ، جواد قناعت استاندار گلستان از ملاقات با نمایندگان منتخب سازمان های مردم نهاد امتناع کرد ...

با وجود لغو برنامه تجمع طرفداران محیط زیست مقابل استانداری گلستان و تدارک برنامه ملاقات حضوری با استاندار ، جواد قناعت استاندار گلستان از ملاقات با نمایندگان منتخب سازمان های مردم نهاد امتناع کرد .
به گزارش سبزپرس صبح روز پنجشنبه درحالی که ماموران انتظامی و امنیتی استان گلستان با مسدود کردن ورودی استانداری منتظر ورود اتوبوس نمایندگان سازمان های مردم نهاد بودند ، مسئولان استانداری از حضور حامیان محیط زیست برای ملاقات با استاندار اظهار بی اطلاعی کردند. این درحالی است که از سه هفته پیش کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران با ارسال نامهای متعدد به فرمانداری و استانداری گلستان درخواست صدور مجوز برای تجمع طرفداران محیط زیست در اعتراض به تخریب پارک ملی گلستان را ارائه کرده بودند که با توجه به عدم صدور این مجوز تصمیم برآن شد تا تجمع مذکور لغو و تبدیل به ملاقات نمایندگان منتخب سازمان های مردم نهاد با استاندار شود .

دبیرکل کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران در این باره به سبزپرس گفت: علی رغم اینکه از صبح روز چهارشنبه با حضور در استانداری گلستان مسئولان استانداری را از حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد به صورت مکتوب و هم به صورت حضوری با خبر کرده و درخواست اختصاص سالن اجتماعات و یا نمازخانه ساختمان استانداری را برای حضور نمایندگان سازمان های مردم نهاد محیط زیست و جمعی از دوستداران محیط زیست ارائه کردیم ؛ متاسفانه نه تنها این امر محقق نشد؛ بلکه برخورد ناشایستی با فعالان محیط زیست که در جمع آنها برخی اساتید و کارشناسان محیط زیست نیز حضور داشتند صورت گرفت . به طوری که با مانع شدن از حضور این افراد در محوطه داخلی و خارجی استانداری این موضوع سبب شکل گیری تجمع برای دقایقی مقابل ورودی استانداری شد .

مسئولان حراست استانداری به صورت مکرر خواستار ترک هر چه سریع تر محوطه توسط فعالان شدند که با پافشاری فعالان محیط زیست سرانجام مدیرکل حوزه ریاست استانداری با ورود 10 نفر از مجموع پنجاه نماینده منتخب گروه های زیست محیطی در استانداری موافقت کرد .
او افزود: در این ملاقات نه تنها استاندار حضور نداشت؛ بلکه هیچیک از مدیران و معاونان مرتبط در استانداری نیز در جمع دلسوزان محیط زیست حاضر نشدند و در نهایت اظهارات کارشناسی نمایندگان سازمان های مردم نهاد در جلسه ای با حضور مدیرکل حراست ، مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی و مدیرکل حوزه ریاست استانداری بیان شد .
انصاری همچنین با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان استان با معترضان به تخریب پارک ملی گلستان که از شهرهای تهران، گنبد، شاهرود، تنکابن و گرگان دراین مکان حاضر شده بودند گفت : انتظار ما این بود که بعد از گذشت سه هفته از ارائه درخواست مجوز تجمع مقابل استانداری که برای احقاق حقوق زیست محیطی و در جهت حفظ منابع ملی و تحقق اصل 50 قانون اساسی صورت می گرفت، موافقت کرده و یا حداقل به احترام بیش از 2000 فعال محیط زیست ، به دادن چند خط پاسخ کتبی اقدام می کردند . حال که به دلیل نامناسب بودن فضای جامعه با این تجمع مخالفت کردند. انتظار حداقلی ما این بود که استاندار، نمایندگان منتخب سازمان های مردم نهاد را به حضور می پذیرفتند . ولی متاسفانه نوع برخورد صورت گرفته با هواداران محیط زیست کاملا از جنس امنیتی و سیاسی بود؛ درحالی که هیچ گونه وجهه سیاسی برای این اعتراض قائل نبوده و نیستیم و جمع فوق با تکیه بر اصل 50 قانون اساسی که حفظ محیط زیست را وظیفه همگانی تلقی کرده صورت گرفته است .
او گفت : انتظار ما از دولت پاسخگو نیز این بود که حداقل ظرفیت های لازم برای شنیدن دغدغه ها و نظرات کارشناسی پنجاه نماینده منتخب سازمان های مردم نهاد زیست محیطی را که از راه های دور و نزدیک به استانداری آمده بودند دارا باشند .
مدیرعامل سبزپرس در ادامه گفت : ما هرگز معتقد نیستیم که اظهارات آقای دکتر احمدی نژاد در کپنهاگ که از تجمعات گروه های زیست محیطی و فعالیت های آنها در جهت حساس کردن جامعه به این موضوعات قدردانی کرده اند صرفا مصرف خارجی دارد؛ لذا انتظار ما از مدیران دولت این بود که حداقل دستورات و نظرات رییس جمهور را در این خصوص سرلوحه مردم مداری و دیگر برنامه های خود قرار می دادند .
دبیرکل کانون عالی گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست ایران در انتها ضمن ابراز خوشبینی از نتایج این حرکت گفت : مسئولین حاضر در جلسه از جمله مدیرکل حوزه دفتری استاندار از پایبندی استانداری به اجرای مصوبات دولت ازجمله رعایت عرض مصوب 6/11 برای این محور و لزوم احداث محور جدید در حاشیه شمالی پارک خبر داد .
انصاری همچنین تاکید کرد : در پایان این ملاقات، نامه ای مبتنی بر خواسته های معترضین که در چهار بند تهیه و تنظیم شده بود تحویل مقامات استانداری گلستان شد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.2 seconds.